6 tygodni treningu - i zmiana ćwiczeń

Ponoć jest taka zasada w kulturystyce i fitness, żeby robić zmianę ćwiczeń co 6 tygodni.

Program power 90 który wykonuję, też ma taką zasadę, że pierwszy zestaw ćwiczeń wykonuje się przez miesiąc - do półtora miesiąca a potem proponują przejście na drugi zestaw ćwiczeń.

hantle zdjecieTak samo jak w pierwszym zestawie i tutaj jest taki schemat, że:
-poniedziałek, środa, piątek wykonuje się ćwiczenia z hantlami - tzw. sculpt - czyli rzeźbienie ciała
-wtorek, czwartek, sobota - robi się zestaw ćwiczeń cardio - sweat - czyli 'pocenie się'.

W tym drugim etapie - czyli po pierwszych 6 tygodniach każdy z zestawów ćwiczeń jest trochę dłuższy, bo razem z rozgrzewką na początku i ćwiczeniami rozciągającymi na końcu trwa to jakieś 40-50min.

Ja zacząłem Power 90 na początku września, więc od jutra wypadałoby zacząć drugi etap :)

Powiem Wam, że te ćwiczenia z hantlami udawało mi się wykonywać regularnie.
Ale te 'sweat' czyli pocenie się - to już gorzej. Bywało tak, że tylko np. we wtorek to zrobilem, a potem czwartek sobie darowałem. No i w soboty i niedziele jakoś nie mam zwyczaju ćwiczyć, więc wszystkie weekendy miałem wolne.

Od jutra mam silne postanowienie aby to zmienić i trzymać się reguł :)
Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentuj śmiało!