25.09.2012 wtorek - trening interwałowy

Ćwiczenia wykonuję w takim cyklu tygodniowym, że w pon-śr-piątek robię ćwiczenia siłowe a wtorek i czwartek trening Cardio.

W ten wtorek zrobiłem zestaw ćwiczeń na spalanie tłuszczu czyli z angielskiego fat burner :)
Ćwiczenia te mają w sobie elementy treningu interwałowego, czyli przemiennie występują momenty gdzie ćwiczy się szybko i intensywnie aby zwiększyć tętno prawie do maksimum, a po chwili przechodzi się do bardziej spokojnych ćwiczeń.

Jak podaje wikipedia,

Trening interwałowy:  Interval Training - trening przedziałowy o wysokiej intensywności) jest formą strategii treningu fizycznego polegającej na przeplataniu krótkich okresów bardzo intensywnego wysiłku krótkimi okresami umiarkowanego wysiłku. Typowy czas trwania całego treningu wynosi od kilkunastu do dwudziestu minut. Zwykle nie przekracza jednak 25 minut.

Takie czysto teoretyczne teksty, że to niby powoduję większe spalanie tłuszczu chciałem potwierdzić w praktyce. I byłem ciekaw jak moje ciało zareaguje na taki trening.
Nie straszne mi wylewanie potów, po wykonaniu ćwiczeń byłem wprost zlany potem, koszulka, spodenki i majteczki - wszystko tak mokre, że szok.
Szybka kąpiel obowiązkowo po treningu interwałowym!

Po takich ćwiczeniach zauważyłem, że mam znacznie zwiększony apetyt i utrzymuje się to przez cały dzień.
Czy to może być znak zwiększonego zapotrzebowania organizmu na kalorie? Metabolizm przyspieszył i organizm domaga się kolejnych porcji pokarmu?
Aby się nie głodzić podjadałem między posiłkami - a jem ostatnio małe posiłki co 3godziny (8rano-11-14-17-20). Podjadałem jednak małe porcje owoców lub plasterek twarogu.

Kto woli oglądać film niż czytać, to obejrzyjcie sobie ten film:
Trening interwałowy na youtube znalazłem:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentuj śmiało!